Update Timun dan Cili Padi

Ini adalah kali ketiga cubaan aku untuk meng upload gambar kat blog ni... sangat seksa nak dapat upload siap-siap sebab line internet masih lagi macam kura-kura..

Okey, perkembangan pokok timun aku sangat baik..sehingga petang tadi aku lihat ada banyak bunga-bunga telah keluar. Alhamdulillah..jika tiada halangan lagi 2 minggu boleh lah petik buahnya nanti. Aku juga telah menabur baja NPK Blue di dalam polibag tadi untuk merangsang pengeluaran bunga dan seterusnya buah timun yang baik.


Kesemua pokok cili padi aku nampaknya masih dapat bertahan dengan baik sehingga ke hari ini..yer lah kan..pokok tak lah banyak dalam 10 batang ajer boleh lah jaga dengan baik..cuba kalau sampai 3000 ke..10,000 ker..boleh ker?? hehe..baru tinggi 4.5 inci aku ukur petang tadi pada umurnya 16 hari selepas transplant..ini cuma lah hobi dan aku jadikan sebagai percubaan untuk aku melangkah dengan lebih jauh lagi..untuk mengenali tabiat pokok, penyakitnya, pemakanannya dan sebagainya..aku doakan percubaan aku ini berjaya dengan hasilnya nanti..amin..