Hujan Lebat di Petang Ahad...

Petang tadi hujan berterusan turun dengan lebat sekali. Maka tak payah lah aku siram pokok-pokok sayuran aku tu lagi..tapi yang sedihnya banyak juga bunga pokok timun jatuh berguguran. Ada rahmat di sebaliknya...dah beberapa hari tak hujan, jadi hari ini Allah turunkan rahmat kepada kita semua alhamdulillah...

Pokok-pokok cili juga seolah-olah terkulai di hembus angin dan hujan yang kuat. Ikutkan teorinya, serapan air yang berlebihan kepada pokok-pokok cili-padi yang masih kecil akan menyebabkan batang-batang dan dahan-dahan akan menjadi lembik. Kesian semua pokok-pokok cili padi tu..hehe..

Untuk mengelakkan pokok-pokok cili tersebut patah, aku telah memancang buluh sebagai penyokong kepada batang-batang pokok buat sementara waktu..nanti dah besar aku akan sokongnya menggunakan tali memandangkan kesemua pokok cili aku di tanam di atas rak kayu. Jadi senang lah sikit nak modified nanti..

Pokok-pokok tomato juga telah menjadi lembik batangnya..harap-harap sampai pagi esok hujan tidak turun dan menjelang pagi matahari di harapkan agar dapar mengeraskan kembali batang-batang pokok tomato yang lembik. Walaubagaimana pun, aku telah meletakkan buluh penyokong mengelakkan daripada tumbang. Kesemua foto tak sempat nak ambil memandangkan hari dah gelap..berjumpa lagi esok..